بارکد سایت
موضوعات مطالب
مهندسی مکانيک - جامدات
مهندسی مکانيک - سیالات
مهندسی مکانيک - ساخت و جوش
مهندسی مکانيک - خودرو
مهندسی برق - الکترونیک
مهندسی برق - مخابرات
مهندسی برق - قدرت
مهندسی عمران - عمران
مهندسی عمران - آب
مهندسی عمران - نقشه برداری
مهندسی مواد - متالورژی
مهندسی مواد - سرامیک
مهندسی کامپيوتر - نرم افزار
مهندسی کامپيوتر - سخت افزار
مهندسی شيمی - پالایش
مهندسی شيمی - معدنی و غذایی
مهندسی کشاورزی
مهندسی معماری
مهندسی منابع طبیعی
مهندسی صنايع
مهندسی هوافضا
مهندسی پزشکی
مهندسی نفت و گاز
مهندسي فناوری اطلاعات
مهندسی معدن
مهندسی نيروگاه
مهندسی رباتیک
مهندسی نساجی
مهندسی پلیمر
مهندسی راه آهن
مهندسی هسته ای
مهندسی دریا
مهندسی اپتیک و فوتونیک
نرم افزار های مهندسی
فیلم های آموزشی و مهندسی
هندبوک ها و جزوه های مهندسی
پایان نامه ها و پروژه های مهندسی
علم نانو تکنولوژی
علم کار آفرينی
علم نگهداری و تعمیرات
آشنایی با رشته های مهندسی
آشنایی با رشته های غیر مهندسی
کارشناسی ارشد - منابع و رشته ها
ورود به دانشگاه - کنکور
آموزش زبان انگلیسی
آگهی های استخدام
رایانه و اینترنت
دانلود نرم افزار
تصاویر جالب
English Articles
بخش های ویژه
کنکور 90
آشنایی با رشته های مهندسی
دانلود مقاله های پی دی اف - PDF
  نانو فناوری
  بررسی ساختار و عملكرد آلیاژهای حافظه دار در پزشكی
  پروتکل  نقطه به نقطه
  فهرست کامل خطاهای مودم هنگام اتصال به اینترنت
  تاثیر روانکار بر صافی سطح درتراشکاری آلومینیوم
  كارآفرینی چیست؟
  برج خنک کننده
  خواص دارویی و درمانی گیاهان
  Hydraulic Turbines
  نیروگاههای زمین گرمایی - لاتین
  توربین بخار - لاتین
  آشنایی با فرمت Mpeg-2
  نانو کامپوزیت های نانو ذره ای
  آشنایی با مدارهای فرمان
  170 نکته اجرایی در ساختمان
  روش های شناسایی و مقابله با موشک کروز
  سیستم های جدید ذخیره سازی انرژی در چرخ طیار
  معرفی تكنولوژی سوپرآلیاژ و میزان كاربرد آن در جهان و ایران
  موتورهای استرلینگ
  نانوحسگرها
  نقش شبیه سازی در مهندسی فرآیند
  روشهای پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری
  17 توصیه مهم در مدیریت
  کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
  کانی شناسی طلا
  تاریخچه گیربکسهای اتوماتیک
  تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان
  کامت، نخستین هواپیمای مسافربری جت جهان
  مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  اتوماسیون صنعتی - Industrial automation
  نانوالکترونیک چیست؟
  شبکه های عصبی
  آزمونهای غیر مخرب (Non Destructive Testing)
  تعیین جنسیت جوجه ها پیش از تفریخ بصورت اتوماتیك
  تاریخچه هواپیما
  بازرسی کیفی مخازن تحت فشار
  آبیاری و انواع روشهای آن
  صنعت و تکنولوژی هوافضا
  روشهای تصفیه مواد نفتی
  گاز از خام تا فرآورده
جهت دانلود راحتتر فایل های بالا روی آنها کلیک راست کرده و Save Target As را انتخاب نمایید.
آمار
درباره سایت
دانشنامه مرجع مهندسی ايران - Iran Engineering Reference Encyclopedia از سال 1385-2006 در دو نسخه، تا به امروز با رویکردی علمی، در جهت ارائه مطالب کاربردی در تمام گرایش های مهندسی با بهترین کیفیت محتوایی، ویرایشی، ترتیب و دسترسی آسان و بدور از مطالب و تبلیغات شایع، کوشیده است.
شما دانشجویان و کاربران گرامی می توانید با معرفی سایت به دوستان خود و ذکر منبع نوشتار ها هنگام برداشت، از آن حمایت، و پیشرفت علمی و محتوایی دانشنامه مرجع مهندسی ايران را تضمین نمایید.

با ما در ارتباط باشید:
دریافت ها
هندبوک و جزوه های مهندسی
پایان نامه و  پروژه های مهندسی
نرم افزار های مهندسی
فیلم های آموزشی و مهندسی
جدیدترین مقاله های سایت
» طرز کار برنامه های ضد ویروس (Anti-Virus)
» آشنایی با پارامترهای مودم TD-LTE، شامل RSRP، RSRQ، RSSI، CINR
» کتاب نقشه کشی برق ساختمان + دانلود
» آشنایی با برخی از پر کاربردترین مخفف های دنیای کامپیوتر و اینترنت - Computer Abbreviations
» حل مسائل پیچیده ریاضی با نرم افزار Matbasic 1.29 + دانلود
» استفاده از فوران گیرهای سطحی به همراه سیستم ESG در سکوهای نیمه شناور حفاری
» آموزش نصب VMware ESXi 5.0 + دانلود به صورت PDF
» مصارف عمده تيتانيوم در صنعت
» پلاتين یا نقره كوچك
» آشنایی با محيط زيست دریای خزر
» آشنایی با مؤسسه ملی اقیانوس شناسی
» روش های عمده استخراج طلا
» ویژگیهای شیمیایی آب دریای خزر
» تکنیک های تند خوانی
» مدیریت کیفیت – ISO 9001 QMS
» درخواست پیشنهاد یا RFQ چیست؟ - Request for Quotation
» Invent Your Own Computer Games with Python
» ترکهای سطوح بتنی - Cracks in concrete surfaces
» نگاهی به بیماری مایکوپلاسمای پرندگان
» اهمیت پرورش گیاهان دارویی در فضای سبز شهری
» مروری بر پیشینه آلودگی هوا، منابع و راههای پیشگیری
» 9 روش برای طراحی موفق آرم تجاری
» روش های تعیین محل ایستگاه ها برای پمپاژ آب
» استاندارد W3C و معتبر سازی کدهای HTML
» تاریخچه ی پیدایش ساختمان های غلافی - ساختمان اپرای سیدنی
» کتاب راهنمای کامل خط فرمان در سیستم عامل لینوکس
» عیوب ناشی از ماسه داغ در خطوط قالبگیری با ماسه تر‏
» آشنایی با کابل HDMI و انواع آن
» مبردها و مواد سرمازا
» تعیین دوره مطلوب فعالیتهای نت پیشگیرانه
World Engineering
Discovery Science
Engineering Global
Try Engineering
the Code Progect
National Geographic
مقاله های پربازدید
» اتوماسیون صنعتی
» تعریف ماشینکاری الکتروشیمیایی
» دمای بین پاسی در جوشکاری
» شناسایی از طریق فرکانس رادیویی
» اندروید چیست؟
» 160 نكته در مدیریت
» مهندسی مجدد
» نرم افزارهای برتر مهندسی مکانیک
» شش سیگما چیست؟
» مخفف ها در مهندسی شیمی
» تکنولوژی کابلها در صنعت برق
» جوشكاری فولادهای آستنیتی منگنز
» لغات تخصصی پر کاربرد کامپیوتر
» انتقال دهنده های پنوماتیكی
» مراحل تمایزفیزیولوژیکی جوانه
» مبانی زمین شناسی ساختمانی
» دانلود کتاب آموزش اسکیس و راندو
» تحلیل کامپیوتری سازه ها
» مقدمه ای بر بتن الیافی
» تعریف متره و برآورد و انواع آن
» تاریخچه ساخت و کاربرد بتن سبک
» توربو شارژرها چگونه کار می کنند؟
» اهمیت رمزنگاری در امنیت شبكه
» استفاده از آب پنیر در تغذیه طیور
» تاریخچه نگهداری و تعمیرات
» پل ها و انواع آن
» كاربردهای قیر زغال سنگی
» تکنولوژی حفاری نفت و گاز با لیزر
» خواص و نحوه ی تولید الیاف کربنی
» باران اسیدی
» معرفی نسل های مختلف جنگنده ها
» روشهای تحلیل دینامیکی
» معماری ارگانیک
» جوشكاری زیر آب
» اصطلاحات انگلیسی هیدرولوژی
» پدیده کرونا
» تجهیزات حفاظت الکتریکی
» تجهیزات پستهای فشار قوی
» آموزش شبكه
» ترمزهای هواپیماهای جت
» پلاستیك های زیستی
» انرژی زمین گرمایی
» گریس و ساختار آن
» سازه های ماکارانی
» سیستم های رادیوئی تروپوسکتر
» برج های خنك كننده
» مدیریت زنجیره تامین چیست؟
» بررسی خصوصیات بتن اسفنجی
» جوشکاری لیزری
» پست مدرنیسم
» موشک باستیک
» سوگند نامه مهندسی
» مدیریت حفاظت بتن
» نرم افزار ویکیپدیا آفلاین فارسی
» تشریح کامل مراحل پی سازی
» واکسیناسیون در طیور
» اصول کار کوره
» انواع روشهای لیچینگ
» الکترو موتور وعیب یابی آن
» ماشینهای الکتریکی
» كود دهی گیاهان گلخانه ای
» اصول محاسبات بارهای برودتی
» آزمونهای غیر مخرب
» انواع سوخت موشکها
» مدیریت زنجیره تامین چیست؟
» برج های خنك كننده
» بررسی خصوصیات بتن اسفنجی
» اهداف واحد کنترل کیفیت در معدن
» انتقال دهنده های پنوماتیكی
» راهنمای تشخیص معایب پیستون
» روشهای تصفیه مواد نفتی
» تحلیل کامپیوتری سازه ها
» مبانی زمین شناسی ساختمانی
» مشکل پیچیدگی در جوشکاری
لینك دوستان
امکانات
گرایش های علمی و تحصیلی کاربران





RSS
My Tinylink
دانشنامه مرجع مهندسی ایران در زمینه های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی متالورژی و مواد، مهندسی شیمی و پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی نساجی، مهندسی هوافضا، مهندسی رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی معماری، مهندسی پزشکی، مهندسی معدن، مهندسی راه آهن، مهندسی نیروگاه و زمینه های علمی نانو تکنولوژی، کارآفرینی، نگهداری و تعمیرات، آشنایی با رشته های مهندسی و غیر مهندسی، مجموعه ای ازرشمند و علمی برای تمام مهندسان و همه علاقه مندان این حوزه ها می باشد.
تبلیغات
نخستین سرویس کوتاه کننده لینک در ایران
ابزار های مهندسی سرویس خبر خوان

مهندسی مکانیک مهندسی برق مهندسی عمران مهندسی کشاورزی مهندسی مواد مهندسی کامپیوتر مهندسی شیمی مهندسی هوافضا مهندسی صنایع مهندسی معماری مهندسی نفت مهندسی فناوری اطلاعات مهندسی پزشکی مهندسی نساجی مهندسی معدن مهندسی رباتیک
Drilling Data Handbook Download        Moving to Microsoft Visual Studio 2010       Handbook Highway Engineering       کتاب فارسی آموزش اسکیس و راندو       Advances in Mechanics of Solids       Modern Design Magazine #1

در رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ،توجه به این نكته; بسیار حائز اهمیت است كه، CRM ٬ محصول و یا خدمات قابل ارائه توسط یك سازمان نیست ٬ بلکه راهبرد تجاری سازمان است؛ به عبارتی دیگر، خود به عنوان یك فن آ وری اطلاعاتی مطرح نمی‌باشد، بلكه از فن آوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌نماید. این امر بیانگر این نكته است كه نیازمندی استقرار CRM در یك سازمان، طراحی راهبرد تجاری بوده است .

1- تاریخچه CRM
شاید بتوان تاریخچه ظهور مباحث مرتبط با CRM را در سه دوره زیر خلاصه نمود:
الف) دوره انقلاب صنعتی (تولید دستی تا تولید انبوه) ابتكارات فورد در به كارگیری روش تولید انبوه به جای روش تولید دستی، یكی از مهمترین شاخص های این دوره میباشد. هر چند تغییر شیوه تولید باعث شد که محدوده انتخاب مشتریان از نظر مشخصه های محصول کاهش یابد (نسبت به تولیدات صنایع دستی)، اما محصولات تولید شده به روش جدید از قیمت تمام شده پایین تری برخوردار شدند؛ به عبارتی دیگر، در انتخاب روش تولید انبوه از سوی فورد، افزایش كارایی و صرفه اقتصادی مهمترین اهداف پیش بینی شده بودند.
ب) دوره انقلاب كیفیت (تولید انبوه تا بهبود مستمر) این دوره هم زمان با ابتكار شركت‌های ژاپنی مبنی بر بهبود مستمر فرآیندها آغاز شد؛ این امر به نوبۀ خود به تولید كم هزینه‌تر و با كیفیت‌تر محصولات منجرشد. با مطرح شدن روش‌هایی نوین مدیریت كیفیت مانند TQM، این دوره به اوج خود رسید، اما با افزایش تعداد شركت های حاضر در عرصه رقابتی و گسترش فرهنگ حفظ و بهبود كیفیت محصول (از طریق ابزارهای مختلف كیفیتی)، دیگر این مزیت رقابتی برای شركتهای پیشرو كارساز نبود و لزوم یافتن راه‌های جدیدی برای حفظ مزیت رقابتی احساس میشد.
ج) دوره انقلاب مشتری (بهبود مستمر تا سفارش‌سازی انبوه) در این دوره با توجه به افزایش توقع مشتریان، تولیدكنندگان ملزم شدند محصولات خود را با هزینه كم، كیفیت بالا و تنوع زیاد تولید کنند؛ به معنای دیگر، تولیدكنندگان مجبور بودند توجه خود را از تولید صرف به یافتن راه‌هایی برای جلب رضایت و حفظ مشتریان سابق خود معطوف نمایند.


2- انواع مشتریان
در بسیاری از موارد از دید سازمان‌ها مشتریان خوب، کسانی هستند كه سهم زیادی در سودآوری سازمان داشته باشند؛ اما در دوران حاضر نمی‌توان سودآوری و درآمدزایی را تنها معیار تعریف مشتریان اسمی دانست.
شاید بتوان به دو روش مشتریان را دسته‌بندی كرد:
الف) روش جغرافیایی كه با استفاده از روش تجزیه و تحلیل پارتو ، مشتریان را مورد بررسی و شناسایی قرار می‌دهد (با در نظر گرفتن این نكته كه 20% مشتریان ، تأمین كنندۀ 80% درآمدهای شركت می‌باشند).
ب) روش روانشناختی كه درآن، شناسایی طرز فكر و رفتار مشتری و تأثیرات متقابل مشتریان مد نظر قرار می گیرد.دراین نوع نگرش، چهار نوع مشتری شناسایی می‌شود:
· مشتریان وفادار
· مشتریان نسبتاً وفادار
· مشتریان بی‌ وفا
· مشتریان وفادار رقیب

3- تعریف CRM
تعاریف متفاوتی از مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است كه از آن جمله می‌توان به بازاریابی یك به یك یا به بازاریابی در تمام دوره عمر مشتری اشاره نمود.
شاید تعریف زیر كه موئز لیمایم (Moez Limayem) از CRM ارائه نموده بهترین تعریف باشد:
« CRM به همه فرایندها و فناوری‌هایی اطلاق می‌شود كه سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به كار می‌گیرد».

4- اهداف CRM
· جابه‌جایی از كالاگرایی به مشتری‌گرایی
· افزایش قابلیت رقابتی در بازارهای اشباع شده و مشتری‌های پرتوقع‌تر از همیشه
· تشدید چرخه تولید ـ کهنگی

5- ضرورت به كارگیری CRM
با توجه به اهمیت مشتری به عنوان یكی از اركان حیات یك سازمان و تأكید CRM به این عنصر، دلایل زیر را می‌توان به عنوان ضرورت‌های استفاده از CRM در یك سازمان (با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیت‌های هر سازمان) مطرح كرد:
· بهبود خدمات
· رضایت مشتری
· كاهش هزینه‌ها
· ارتباط فرد به فرد حتی با میلیون‌ها مشتری

6- ویژگی‌های كاربردی CRM
· تمركز بر مستحكم كردن ارتباط نزدیك‌تر و عمیق‌تر با مشتریان
· سودمندی بیشتر مشتریان فعلی نسبت به مشتریان جدید
· تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری برای تصمیم‌گیری تجاری
· ارتباطات مؤثر با مشتری بر مبنای داده‌های تبدیل شده به اطلاعات
· بازاریابی اینترنتی، بازاریابی فرد به فرد و بازاریابی از طریق پایگاه‌داده‌ها


7- مزایای استفاده از سیستم CRM
مزایای استفاده از CRM در یك سازمان را می‌توان با هدف كسب رضایت مشتریان و بقا در محیط رقابتی، در موارد زیر خلاصه نمود:
· كاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش
· امكان شناسایی الگوهای مصرف مشتریان
· جلب سریع‌تر و مؤثرتر مشتریان و درك بهتر از نیازمندی‌های آنها
· افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان
· فراهم كردن شرایط مراجعه مجدد مشتری
· توانایی مدلسازی رفتار مشتری درون واحدهای كاری
· همسویی عالی منابع كمیاب با راهكارهای راهبردی در سطح سازمان
· توانایی توسعه برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری راهبردی

8- انواع فناوری CRM
فناوری‌‌های مورد استفاده CRM را می‌توان به سه دسته كلی تقسیم نمود:
الف) CRM عملیاتی
در این روش كلیه مراحل ارتباط با مشتری، از مرحله بازاریابی و فروش تا خدمات پس از فروش و اخذ بازخورد از مشتری، به یك فرد سپرده می‌شود؛ البته به نحوی که فروشندگان و مهندسان ارائه خدمات بتوانند سابقه هر یك از مشتریان را بدون مراجعه به این فرد در دسترس داشته باشند.
از ابزارها و روش‌های CRM عملیاتی می‌توان به SFA یا قدرت فروش مكانیزه اشاره نمود كه كلیه عملیات مربوط به مدیریت تماس، بورس و مدیریت اداره فروش را برعهده دارد. CSS ابزار دیگر CRM عملیاتی است كه در آن به جای ارتباط تلفنی با مشتری، از ابزارهای دیگری مانند ارتباط رودررو، اینترنت، فاكس و كیوسك‌های مخصوص پاسخگویی به مشتریان استفاده می‌شود.

ب) CRM تحلیلی
در CRM تحلیلی، ابزارها و روش‌هایی به كار می‌رود كه اطلاعات به دست آمده از CRM عملیاتی را تجزیه و تحلیل نموده و نتایج آن را برای مدیریت عملكرد تجاری آماده می‌كند. در واقع، CRM عملیاتی و تحلیلی در یك تعامل دو طرفه هستند؛ یعنی داده‌های بخش عملیاتی در اختیار بخش تحلیل قرار می‌گیرد؛ پس از تحلیل داده‌ها، نتایج حاصله تأثیر مستقیمی بر بخش عملیات خواهد داشت. در واقع به كمك تحلیل‌های این بخش، مشتریان دسته‌بندی شده و امكان تمركز سازمان بر روی بخش خاصی از مشتریان فراهم می‌شود.

ج) CRM تعاملی
در این نوع ارتباط، مشتری برای برقراری ارتباط با سازمان، از سهل‌ترین روش ممكن مانند تلفن، تلفن‌همراه، فكس، اینترنت و سایر روش‌های مورد نظر خود استفاده می‌نماید؛ CRM تعاملی به دلیل امكان انتخاب روش از سوی مشتری و اینکه اكثر فرایندها (از جمع‌آوری داده‌ها تا پردازش و ارجاع مشتری)، در حداقل زمان ممكن به مسوول مربوطه صورت می‌گیرد، باعث مراجعه مجدد مشتری و ادامه ارتباط با شركت می‌شود.

9- مراحل اجرای CRM
شاید بتوان تمامی مراحل اجرای CRM را به چند مرحله زیر تقسیم نمود:
· طراحی و ایجاد راهبرد CRM
· طراحی مجدد فعالیت‌ها با در نظر گرفتن راهبرد CRM
· مهندسی مجدد فرایندهای كاری
· انتخاب نرم‌افزار مناسب

هدف از ایجاد راهبردهای كسب و كار مشتری ‌مدارانه، برنامه‌ریزی برای تعیین راهبردها و فرصت‌هایی است كه شرایط برنده ـ برنده را در فضای رقابتی ایجاد نماید. اجرای راهبرد كسب و كار مشتری‌ مدارانه مستلزم ایجاد تغییرات در نحوه انجام تعاملات و به طور كلی ساختار تجاری آن شركت است. در این راه باید نقش بخش‌ها و واحدهایی كه با مشتری تعامل دارند، به درستی روشن شود و مشخص گردد كدام واحد می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را برای مشتری ایجاد نماید.
طراحی مجدد فعالیت‌های كاربردی و مهندسی مجدد فرایندها، با هدف كاهش هزینه‌های غیر ضروری مشتری و افزایش رو به بهبود میزان خدمات به مشتری انجام می‌شود. در واقع، فرایندهایی كه دوباره تعریف شده‌اند باید قادر باشند تمام فعالیت‌ها را به سمتی هدایت نمایند كه مركز توجه این فعالیت‌ها رضایتمندی مشتری باشد.بازنگری زنجیره فعالیت‌های در فرایند باید به طور مرتب تكرار شود؛ در این میان، انتخاب یك نرم‌افزار مناسب برای تسهیل فرایندها و حتی‌الامكان خودكارسازی فرایندها بسیار با اهمیت می‌باشد.

www.iie.ir

دانشنامه مهندسی ایران

www.smsm.ir

 

مطالب تصادفی:

آشنایی با رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
نکاتی چند در مورد رشته مهندسی فناوری اطلاعات و دروس این رشته - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
مهندسی فناوری اطلاعات چیست؟ - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
همه چیز در مورد مهندسی عمران - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
آشنایی با رشته مهندسی عمران - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
آنالیز ترکیبی و استفاده آن در ژئوفيزيک هوايى و اکتشاف معدن - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
پیشروی در معدن زیرزمینی - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
بررسی آزمایش خزش در مواد - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
الیاف در صنعت نساجی - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
اصول محاسبات بارهای برودتی - چهارشنبه بیست و نهم دی 1389
پارامتر شبکه در مواد - عیوب (به همراه فیلم آموزشی) - یکشنبه بیست و ششم دی 1389
بازیافت مواد کامپوزیتی - یکشنبه بیست و ششم دی 1389
پارامتر شبکه در مواد - پلی کریستالها - یکشنبه بیست و ششم دی 1389
پلتروژن - شنبه بیست و پنجم دی 1389
تاریخچه ساخت ترانسفور ماتور قدرت خشك - شنبه بیست و پنجم دی 1389
روش های استخراج نفت - جمعه بیست و چهارم دی 1389


نوع مطلب : مهندسی صنايع
نوشته شده در جمعه ۶ اسفند ۱۳۸۹ توسط SMSM |           |
تبلیغات
آی پی خود را ببنید
بازی فکری: تست تمرکز
بازی شطرنج آنلاین