مهندسی مکانيک - جامدات
مهندسی مکانيک - سیالات
مهندسی مکانيک - ساخت و جوش
مهندسی مکانيک - خودرو
مهندسی برق - الکترونیک
مهندسی برق - مخابرات
مهندسی برق - قدرت
مهندسی عمران - عمران
مهندسی عمران - آب
مهندسی عمران - نقشه برداری
مهندسی مواد - متالورژی
مهندسی مواد - سرامیک
مهندسی کامپيوتر - نرم افزار
مهندسی کامپيوتر - سخت افزار
مهندسی شيمی - پالایش
مهندسی شيمی - معدنی و غذایی
مهندسی کشاورزی
مهندسی معماری
مهندسی منابع طبیعی
مهندسی صنايع
مهندسی هوافضا
مهندسی پزشکی
مهندسی نفت و گاز
مهندسي فناوری اطلاعات
مهندسی معدن
مهندسی نيروگاه
مهندسی رباتیک
مهندسی نساجی
مهندسی پلیمر
مهندسی راه آهن
مهندسی هسته ای
مهندسی دریا
مهندسی اپتیک و فوتونیک
نرم افزار های مهندسی
فیلم های آموزشی و مهندسی
هندبوک ها و جزوه های مهندسی
پایان نامه ها و پروژه های مهندسی
علم نانو تکنولوژی
علم کار آفرينی
علم نگهداری و تعمیرات
آشنایی با رشته های مهندسی
آشنایی با رشته های غیر مهندسی
کارشناسی ارشد - منابع و رشته ها
ورود به دانشگاه - کنکور
آموزش زبان انگلیسی
آگهی های استخدام
رایانه و اینترنت
دانلود نرم افزار
تصاویر جالب
English Articles
نانو فناوری
بررسی ساختار و عملكرد آلیاژهای حافظه دار در پزشكی
پروتکل نقطه به نقطه
فهرست کامل خطاهای مودم هنگام اتصال به اینترنت
تاثیر روانکار بر صافی سطح درتراشکاری آلومینیوم
كارآفرینی چیست؟
برج خنک کننده
خواص دارویی و درمانی گیاهان
Hydraulic Turbines
نیروگاههای زمین گرمایی - لاتین
توربین بخار - لاتین
آشنایی با فرمت Mpeg-2
نانو کامپوزیت های نانو ذره ای
آشنایی با مدارهای فرمان
170 نکته اجرایی در ساختمان
روش های شناسایی و مقابله با موشک کروز
سیستم های جدید ذخیره سازی انرژی در چرخ طیار
معرفی تكنولوژی سوپرآلیاژ و میزان كاربرد آن در جهان و ایران
موتورهای استرلینگ
نانوحسگرها
نقش شبیه سازی در مهندسی فرآیند
روشهای پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری
17 توصیه مهم در مدیریت
کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
کانی شناسی طلا
تاریخچه گیربکسهای اتوماتیک
تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان
کامت، نخستین هواپیمای مسافربری جت جهان
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
اتوماسیون صنعتی - Industrial automation
نانوالکترونیک چیست؟
شبکه های عصبی
آزمونهای غیر مخرب (Non Destructive Testing)
تعیین جنسیت جوجه ها پیش از تفریخ بصورت اتوماتیك
تاریخچه هواپیما
بازرسی کیفی مخازن تحت فشار
آبیاری و انواع روشهای آن
صنعت و تکنولوژی هوافضا
روشهای تصفیه مواد نفتی
گاز از خام تا فرآورده
طرح اختلاط بتن خود تراکم
علی رغم کاربرد گسترده بتن خودتراکم در صنعت امروز و گسترش استفاده روز افزون از آن، هنوز روش طراحی استاندارد، مطلوبی برای آن پیشنهاد نشده است. طرح اختلاط های ارائه شده معمولا بر مبنای آزمون و خطا استوار هستند و معین می کنند که آزمون و خطا برای رسیدن به خواص مطلوب، از کجا و چگونه آغاز شود. در حقیقت مبنای اکثر طرح اختلاط ها تجربی است و بر اساس نتایح آزمایشگاهی، محدوده هایی از نسبت ها را پیشنهاد می کنند.
مروری بر روشهای طراحی نسبت اختلاط بتن خودتراکم
1.مقدمه
علی رغم کاربرد گسترده بتن خودتراکم در صنعت امروز و گسترش استفاده روز افزون از آن، هنوز روش طراحی استاندارد، مطلوبی برای آن پیشنهاد نشده است. طرح اختلاط های ارائه شده معمولا بر مبنای آزمون و خطا استوار هستند و معین می کنند که آزمون و خطا برای رسیدن به خواص مطلوب، از کجا و چگونه آغاز شود. در حقیقت مبنای اکثر طرح اختلاط ها تجربی است و بر اساس نتایح آزمایشگاهی، محدوده هایی از نسبت ها را پیشنهاد می کنند.برای ارائه روش مناسبی برای طرح اختلاط ابتدا بهتر است به ویژگی های اصلی مثل خود تراکم در مقایسه با بتن خود تراکم در مقایسه با بتن معمولی. توجه کنیم:
1) قابلیت پر کنندگی که قابلیت جاری شدن تحت اثر وزن خود و پر کردن قالب ها بدون نیاز به لرزاندن را بیان می کند که برای این منظور، تنش تسلیم بتن خودتراکم باید نزدیک صفر باشد و ویسکوزیته مناسبی داشته باشد.
2) قابلیت عبور از اشکالی با هندسه پیچیده و بدون بروز جدا شدگی و به صورت یکنواخت که برای این منظور، اندازه سنگدانه ها باید به گونه ای انتخاب شود که قابلیت عبور مناسب را بر آورده کند و همچنین ترکیب خمیر، باید یکنواختی را تضمین کند.
3) مقاومت در برابر جدا شدگی و پایداری استاتیکی و دینامیکی، یعنی قابلیت همگن ماندن در مدت زمان انتقال، بتن ریزی و جای گذاری در حقیقت طرح اختلاط یعنی پیدا کردن راهی برای رسیدن به کار پذیری، با استفاده از تغییر رئولوژی است.برای بر آورده شدن این ویژگی ها در بین خود تراکم، نسبت های اختلاط در این بتن، در بعضی موارد متفاوت با بتن های سنتی است ویژگی های کلی طرح اختلاط های بتن خودتراکم عبارتند از:1) شامل درشت دانه کمتر (برای کاهش جدا شدگی)
۳) استفاده از ریز دانه بیشتر برای افزایش کار پذیری و جلوگیری از جدا شدگی
۴) مقادیر بیشتر پودر، از آن جایی که در بتن خودتراکم نیاز به اسلامپ بیشتری داریم. حجم خمیر بالایی مورد نیاز است، در نتیجه مقدار سیمان هم به ناچار باید افزایش یابد، افزایش سیمان منجر به غیر اقتصادی شدن مخلوط بتن می شود. از سوی دیگر افزایش سیمان باعث ایجاد مشکلات فنی مانند افزایش جمع شدگی و خزش و مواردی نظایر آن نیز می گردد بنابراین در بتن خود تراکم بخشی از سیمان را با پودرهایی جایگزین سیمان می کنیم .
۵) مقادیر بالای فوق روان کننده برای افزایش اسلامپ
۶) احتمال استفاده از مواد قوام آور برای کاهش جدا شدگی و کاهش اثر تغییر آب مخلوط در خواص مخلوط در بخشهای بعد تعدادی از روشهای مختلف طرح مخلوط بتن خودتراکم که توسط محققین مختلف پیشنهاد شده است بررسی می گردد.
مطالب تمکیلی در این مورد را در این مقاله ببینید...