بارکد سایت
موضوعات مطالب
مهندسی مکانيک - جامدات
مهندسی مکانيک - سیالات
مهندسی مکانيک - ساخت و جوش
مهندسی مکانيک - خودرو
مهندسی برق - الکترونیک
مهندسی برق - مخابرات
مهندسی برق - قدرت
مهندسی عمران - عمران
مهندسی عمران - آب
مهندسی عمران - نقشه برداری
مهندسی مواد - متالورژی
مهندسی مواد - سرامیک
مهندسی کامپيوتر - نرم افزار
مهندسی کامپيوتر - سخت افزار
مهندسی شيمی - پالایش
مهندسی شيمی - معدنی و غذایی
مهندسی کشاورزی
مهندسی معماری
مهندسی منابع طبیعی
مهندسی صنايع
مهندسی هوافضا
مهندسی پزشکی
مهندسی نفت و گاز
مهندسي فناوری اطلاعات
مهندسی معدن
مهندسی نيروگاه
مهندسی رباتیک
مهندسی نساجی
مهندسی پلیمر
مهندسی راه آهن
مهندسی هسته ای
مهندسی دریا
مهندسی اپتیک و فوتونیک
نرم افزار های مهندسی
فیلم های آموزشی و مهندسی
هندبوک ها و جزوه های مهندسی
پایان نامه ها و پروژه های مهندسی
علم نانو تکنولوژی
علم کار آفرينی
علم نگهداری و تعمیرات
آشنایی با رشته های مهندسی
آشنایی با رشته های غیر مهندسی
کارشناسی ارشد - منابع و رشته ها
ورود به دانشگاه - کنکور
آموزش زبان انگلیسی
آگهی های استخدام
رایانه و اینترنت
دانلود نرم افزار
تصاویر جالب
English Articles
بخش های ویژه
کنکور 90
آشنایی با رشته های مهندسی
دانلود مقاله های پی دی اف - PDF
  نانو فناوری
  بررسی ساختار و عملكرد آلیاژهای حافظه دار در پزشكی
  پروتکل  نقطه به نقطه
  فهرست کامل خطاهای مودم هنگام اتصال به اینترنت
  تاثیر روانکار بر صافی سطح درتراشکاری آلومینیوم
  كارآفرینی چیست؟
  برج خنک کننده
  خواص دارویی و درمانی گیاهان
  Hydraulic Turbines
  نیروگاههای زمین گرمایی - لاتین
  توربین بخار - لاتین
  آشنایی با فرمت Mpeg-2
  نانو کامپوزیت های نانو ذره ای
  آشنایی با مدارهای فرمان
  170 نکته اجرایی در ساختمان
  روش های شناسایی و مقابله با موشک کروز
  سیستم های جدید ذخیره سازی انرژی در چرخ طیار
  معرفی تكنولوژی سوپرآلیاژ و میزان كاربرد آن در جهان و ایران
  موتورهای استرلینگ
  نانوحسگرها
  نقش شبیه سازی در مهندسی فرآیند
  روشهای پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری
  17 توصیه مهم در مدیریت
  کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
  کانی شناسی طلا
  تاریخچه گیربکسهای اتوماتیک
  تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان
  کامت، نخستین هواپیمای مسافربری جت جهان
  مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  اتوماسیون صنعتی - Industrial automation
  نانوالکترونیک چیست؟
  شبکه های عصبی
  آزمونهای غیر مخرب (Non Destructive Testing)
  تعیین جنسیت جوجه ها پیش از تفریخ بصورت اتوماتیك
  تاریخچه هواپیما
  بازرسی کیفی مخازن تحت فشار
  آبیاری و انواع روشهای آن
  صنعت و تکنولوژی هوافضا
  روشهای تصفیه مواد نفتی
  گاز از خام تا فرآورده
جهت دانلود راحتتر فایل های بالا روی آنها کلیک راست کرده و Save Target As را انتخاب نمایید.
آمار
درباره سایت
دانشنامه مرجع مهندسی ايران - Iran Engineering Reference Encyclopedia از سال 1385-2006 در دو نسخه، تا به امروز با رویکردی علمی، در جهت ارائه مطالب کاربردی در تمام گرایش های مهندسی با بهترین کیفیت محتوایی، ویرایشی، ترتیب و دسترسی آسان و بدور از مطالب و تبلیغات شایع، کوشیده است.
شما دانشجویان و کاربران گرامی می توانید با معرفی سایت به دوستان خود و ذکر منبع نوشتار ها هنگام برداشت، از آن حمایت، و پیشرفت علمی و محتوایی دانشنامه مرجع مهندسی ايران را تضمین نمایید.

با ما در ارتباط باشید:
دریافت ها
هندبوک و جزوه های مهندسی
پایان نامه و  پروژه های مهندسی
نرم افزار های مهندسی
فیلم های آموزشی و مهندسی
جدیدترین مقاله های سایت
» طرز کار برنامه های ضد ویروس (Anti-Virus)
» آشنایی با پارامترهای مودم TD-LTE، شامل RSRP، RSRQ، RSSI، CINR
» کتاب نقشه کشی برق ساختمان + دانلود
» آشنایی با برخی از پر کاربردترین مخفف های دنیای کامپیوتر و اینترنت - Computer Abbreviations
» حل مسائل پیچیده ریاضی با نرم افزار Matbasic 1.29 + دانلود
» استفاده از فوران گیرهای سطحی به همراه سیستم ESG در سکوهای نیمه شناور حفاری
» آموزش نصب VMware ESXi 5.0 + دانلود به صورت PDF
» مصارف عمده تيتانيوم در صنعت
» پلاتين یا نقره كوچك
» آشنایی با محيط زيست دریای خزر
» آشنایی با مؤسسه ملی اقیانوس شناسی
» روش های عمده استخراج طلا
» ویژگیهای شیمیایی آب دریای خزر
» تکنیک های تند خوانی
» مدیریت کیفیت – ISO 9001 QMS
» درخواست پیشنهاد یا RFQ چیست؟ - Request for Quotation
» Invent Your Own Computer Games with Python
» ترکهای سطوح بتنی - Cracks in concrete surfaces
» نگاهی به بیماری مایکوپلاسمای پرندگان
» اهمیت پرورش گیاهان دارویی در فضای سبز شهری
» مروری بر پیشینه آلودگی هوا، منابع و راههای پیشگیری
» 9 روش برای طراحی موفق آرم تجاری
» روش های تعیین محل ایستگاه ها برای پمپاژ آب
» استاندارد W3C و معتبر سازی کدهای HTML
» تاریخچه ی پیدایش ساختمان های غلافی - ساختمان اپرای سیدنی
» کتاب راهنمای کامل خط فرمان در سیستم عامل لینوکس
» عیوب ناشی از ماسه داغ در خطوط قالبگیری با ماسه تر‏
» آشنایی با کابل HDMI و انواع آن
» مبردها و مواد سرمازا
» تعیین دوره مطلوب فعالیتهای نت پیشگیرانه
World Engineering
Discovery Science
Engineering Global
Try Engineering
the Code Progect
National Geographic
مقاله های پربازدید
» اتوماسیون صنعتی
» تعریف ماشینکاری الکتروشیمیایی
» دمای بین پاسی در جوشکاری
» شناسایی از طریق فرکانس رادیویی
» اندروید چیست؟
» 160 نكته در مدیریت
» مهندسی مجدد
» نرم افزارهای برتر مهندسی مکانیک
» شش سیگما چیست؟
» مخفف ها در مهندسی شیمی
» تکنولوژی کابلها در صنعت برق
» جوشكاری فولادهای آستنیتی منگنز
» لغات تخصصی پر کاربرد کامپیوتر
» انتقال دهنده های پنوماتیكی
» مراحل تمایزفیزیولوژیکی جوانه
» مبانی زمین شناسی ساختمانی
» دانلود کتاب آموزش اسکیس و راندو
» تحلیل کامپیوتری سازه ها
» مقدمه ای بر بتن الیافی
» تعریف متره و برآورد و انواع آن
» تاریخچه ساخت و کاربرد بتن سبک
» توربو شارژرها چگونه کار می کنند؟
» اهمیت رمزنگاری در امنیت شبكه
» استفاده از آب پنیر در تغذیه طیور
» تاریخچه نگهداری و تعمیرات
» پل ها و انواع آن
» كاربردهای قیر زغال سنگی
» تکنولوژی حفاری نفت و گاز با لیزر
» خواص و نحوه ی تولید الیاف کربنی
» باران اسیدی
» معرفی نسل های مختلف جنگنده ها
» روشهای تحلیل دینامیکی
» معماری ارگانیک
» جوشكاری زیر آب
» اصطلاحات انگلیسی هیدرولوژی
» پدیده کرونا
» تجهیزات حفاظت الکتریکی
» تجهیزات پستهای فشار قوی
» آموزش شبكه
» ترمزهای هواپیماهای جت
» پلاستیك های زیستی
» انرژی زمین گرمایی
» گریس و ساختار آن
» سازه های ماکارانی
» سیستم های رادیوئی تروپوسکتر
» برج های خنك كننده
» مدیریت زنجیره تامین چیست؟
» بررسی خصوصیات بتن اسفنجی
» جوشکاری لیزری
» پست مدرنیسم
» موشک باستیک
» سوگند نامه مهندسی
» مدیریت حفاظت بتن
» نرم افزار ویکیپدیا آفلاین فارسی
» تشریح کامل مراحل پی سازی
» واکسیناسیون در طیور
» اصول کار کوره
» انواع روشهای لیچینگ
» الکترو موتور وعیب یابی آن
» ماشینهای الکتریکی
» كود دهی گیاهان گلخانه ای
» اصول محاسبات بارهای برودتی
» آزمونهای غیر مخرب
» انواع سوخت موشکها
» مدیریت زنجیره تامین چیست؟
» برج های خنك كننده
» بررسی خصوصیات بتن اسفنجی
» اهداف واحد کنترل کیفیت در معدن
» انتقال دهنده های پنوماتیكی
» راهنمای تشخیص معایب پیستون
» روشهای تصفیه مواد نفتی
» تحلیل کامپیوتری سازه ها
» مبانی زمین شناسی ساختمانی
» مشکل پیچیدگی در جوشکاری
لینك دوستان
امکانات
گرایش های علمی و تحصیلی کاربران





RSS
My Tinylink
دانشنامه مرجع مهندسی ایران در زمینه های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی متالورژی و مواد، مهندسی شیمی و پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی نساجی، مهندسی هوافضا، مهندسی رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی معماری، مهندسی پزشکی، مهندسی معدن، مهندسی راه آهن، مهندسی نیروگاه و زمینه های علمی نانو تکنولوژی، کارآفرینی، نگهداری و تعمیرات، آشنایی با رشته های مهندسی و غیر مهندسی، مجموعه ای ازرشمند و علمی برای تمام مهندسان و همه علاقه مندان این حوزه ها می باشد.
تبلیغات
نخستین سرویس کوتاه کننده لینک در ایران
ابزار های مهندسی سرویس خبر خوان

مهندسی مکانیک مهندسی برق مهندسی عمران مهندسی کشاورزی مهندسی مواد مهندسی کامپیوتر مهندسی شیمی مهندسی هوافضا مهندسی صنایع مهندسی معماری مهندسی نفت مهندسی فناوری اطلاعات مهندسی پزشکی مهندسی نساجی مهندسی معدن مهندسی رباتیک
Drilling Data Handbook Download        Moving to Microsoft Visual Studio 2010       Handbook Highway Engineering       کتاب فارسی آموزش اسکیس و راندو       Advances in Mechanics of Solids       Modern Design Magazine #1
 

خودروهای هیبریدی HYBRID CAR

انرژی الكتریكی و انرژی بنزین

خودروهای بنزینی – الكتریكی از نظر كاركرد بین خودروهای بنزینی و الكتریكی هستند.به كمك شكلهایی كه در ادامه نشان داده می شود به تفاوتهای بین این دو نوع خودرو خواهیم پرداخت.

خودروهای بنزینی شامل یك باك بنزین می باشند كه منبع ذخیره كننده بنزین موتور است وموتور نیز به وسیله سیستم انتقال قدرت  نیروی تولیدی را به چرخ ها می رساند.در مقابل در خودروهای الكتریكی یك مجموعه از باتری ها وجود دارد كه الكتریسیته مورد نیاز موتور الكتریكی را فراهم می كند و موتور الكتریكی نیز به وسیله سیستم انتقال قدرت نیروی تولیدی خود را به چرخ ها می رساند.

برای شما و من یك خودروی مفید خودرویی است كه حداقل نیاز های ما را برآورده كند كه این نیاز ها می توانند چنین باشند:

1-  از یك سوخت گیری اولیه حداقل 300 مایل یا 482 كیلومتر تا  یك سوخت گیری مجدد.

2-  هر بار سوخت گیری اسان و سریع باشد.

یك موتور بنزینی اكثر این نیازها را برآورده می كند اما در عوض آلودگی زیادی دارد و یك موتور برقی با اینكه آلودگی خیلی كمی (یا اصلا) ایجاد نمی كند اما این موتور حداكثر بین 50 تا 100 مایل(80 تا 161 كیلومتر ) می تواند بین دو شارژ خود برود و مشكل دیگر موتور الكتریكی این است كه شارژ شدنش سخت و خیلی زمانبر است.

یك خودروی هیبریدی بنزینی – الكتریكی تركیبی از دو پیشرانه است  كه به نوعی می توانند مكمل همدیگر باشند.

هیبرید بنزین – الكتریسیته

سیستم هیبریدی بنزینی – الكتریكی  شامل اجزا زیر است:

● موتور بنزینی:موتور بنزینی كه در این خودرو وجود دارد شباهت زیادی به موتورهای بنزینی  خودروهای بنزینی دارد. ولی این موتور كوچكتر و نیز دارای تكنولوژی  بالاتری نسبت به خودروهای معمولی است كه باعث كاهش آلودگی و افزایش كارایی می شود.

●باك بنزین : باك بنزین در این نوع خودروها محل ذخیره انرژی برای موتور بنزینی است.بنزین چگالی انرژی بالاتری نسبت به باتری دارد به عنوان مثال 1000 پوند باتری معادل 1 گالون (7 پوند) بنزین انرژی دارد.

● موتور الكتریكی : موتور الكتریكی در خودروهای هیبریدی خیلی پیشرفته هستند این موتور پیشرفته هم به عنوان یك موتور قادر به انجام كار است و هم به عنوان ژنراتور به عنوان مثال زمانی كه به این موتور نیاز است موتور با استفاده از باتری ها قادر خواهد بود شتاب مورد نظر را ایجاد كند و زمانی كه خودرو نیازی به موتور الكتریكی ندارد مثلا در یك سراشیبی در حال حركت است این موتور الكتریكی به عنوان یك ژنراتور نیرو را به باتری ها بر می گرداند(با استفاده از سرعت در سراشیبی )

● ژنراتور : ژنراتور بسیار شبیه به موتور الكتركی است با این تفاوت كه ژنراتور فقط وظیفه تامین الكتریسیته مورد نیاز موتور را بر عهده دارد نه كار دیگر.ژنراتور بیشتر در خودروهای هیبریدی سری  به كار می رود. خودروهای هیبریدی سری در ادامه توضیح داده خواهد شد.

● باتری : باتری ها در خودروی هیبریدی یك وسیله ذخیره انرژی برای موتور الكتریكی هستند. برخلاف بنزین  موجود در باك بنزین  كه میتواند فقط به موتور بنزینی  سوخت برساند(یك انتقال یك طرفه از باك بنزین به موتور بنزینی). موتورهای الكتریكی علاوه بر كار فوق می توانند انرژی را به باتری پس دهند. ولی موتور بنزینی  نمی تواند چنین كاری را انجام دهد.

●سیستم انتقال قدرت 

دو سیستم پیشرانه در خودروهای هیبریدی را می توان با هم به رو شهای مختلفی تركیب كرد از جمله : سری و موازی  

 هیبرید موازی : در هیبرید موازی باك بنزین سوخت را به موتور بنزینی می رساند و باتری ها نیز الكتریسیته را به موتور الكتریكی می رساند و هر دو موتور بنزینی و الكتریكی  هم زمان و تواما به سیستم انتقال قدرت متصل می شوند و این قدرت به چرخها می رسد. توجه داشته باشید كه باك بنزین و موتور بنزینی به سیستم انتقال قدرت متصل هستند و باتری ها و موتور الكتریكی نیز اغلب به طور مستقل و جداگانه به سیستم انتقال قدرت متصل هستند.

در نتیجه در هیبریدهای موازی  هر دو موتور بنزینی و الكتریكی نیرو محركه مورد نیاز را فراهم می كنند.

هیبریدهای سری :  در مقابل هیبریدهای موازی , هیبریدهای سری قرار دارند. در این نوع هیبریدها موتور بنزینی ژنراتور را به حركت در می اورد و ژنراتور می تواند باتری ها را شارژ كند یا به موتور الكتریكی قدرت بدهد كه این موتور نیز به سیستم انتقال قدرت متصل است.بنابراین موتور بنزینی در هیبریدهای سری هرگز به طور مستقیم به سیستم انتقال  قدرت نیرو نمی دهد.

عملكرد خودروﻯ هیبریدﻯ:

 موتور بنزینى در خودروى هیبریدى معمولا كوچكتر از یك خودروى معمولى است و از این رو بهره ورى بیشترى دارد.بیشتر خودروها براى تولید نیروى كافى براى ایجاد شتاب سریع نیاز به یك موتور نسبتا بزرگ دارند.در موتورهاى كوچك بهره ورى و كارایى میتواند توسط كوچك كردن , سبك كردن قطعات ونیز با كاهش تعداد سیلندرها  بهبود پیدا كند.

چندین دلیل مبنى بر اینكه چرا موتورهاى كوچكتر كارایى بالاتر و بهره ورى بیشترى نسبت به موتورهاى بزرگتر دارند وجود دارد:

 ● موتورهاى بزرگتر سنگینتر از موتورهاى سبكتر هستند و انرژى زیادترى در واحد زمان مصرف مى كنند (براى حالت شتاب گرفتن و بالا رفتن از یك سر بالایى)

 ● پیستون و دیگر اجزاى داخلی سنگین هستند و نیز انرژى زیادترى در واحد زمان نیاز دارند تا در سیلندر بالا و پایین بروند.

 ● تغییر مكان و جابه جایى در داخل سیلندرها بزرگتر است در نتیجه سوخت بیشترى براى هر سیلندر مورد نیاز است.

● موتورهاى بزرگتر معمولا سیلندرهاى بیشترى دارند و هر سیلندر نیز سوخت زیادى مصرف میكند. حتى اگر خودرو در حال حركت نباشد.

دلایل فوق توضیح مى دهد كه چرا دو مدل خودروى مشابه با موتورهاى متفاوت در ازمون سنجش نتایج متفاوتی را بدست مى اورند. اگر هر دو خودرو در حال حركت در یك اتوبان باشند و در یك سرعت برابر و معین , خودرویى كه موتور كوچكترى دارد انرژى كمترى مصرف میكند و هر دو موتور خروجى یكسانى از قدرت را تولید میكنند.ولی موتور كوچكتر از سوخت كمترى استفده میكند كه به ان سرعت برسد.

اما چطور این موتور كوچك میتواند قدرت مورد نیاز خودروى شما را در مقابل خودروهاى پر قدرت در جاده فراهم كند؟
اجازه بدهید مقایسه اى بین خودروى مانند چوى كامارو با یك موتور v-8 بزرگ با خودروى هیبریدى ما با یك موتور گاز سوز و یك موتور الكتریكى انجام دهید.

موتور گاز سوز در خودروى هیبریدى قدرت كافى براى حركت ماشین در یك بزرگراه دارد و موتور خودروى كامارو قدرتى بیشتر از قدرت مورد نیاز براى وضعیتهای مختلف دارد.

اما زمانی كه خودروى هیبریدى نیاز به شتاب داشته باشد و یا نیاز به قدرت بیشترى داشته باشد(بسته به شرایط) این موتور نیاز به كمك پیدا میكند كه این كمك از یك موتور الكتریكى و باترى تامین می شود.این سیستم در صورت نیاز نیروى اضافى ضرورى را فراهم میكند. موتورهاى گاز سوز در خودروهاى معمولى براى حداكثر قدرت ممكن ساخته شده اند.درحالى كه رانندگان این خودروها در كمتر از 1 درصد از زمان رانندگى از حداكثر قدرت موتور استفاده میكنند.خودروهاى هیبریدى از موتورهاى كوچكترى استفاده میكنند كه سایز این موتورها فقط براى مقدار متوسط" حداكثر قدرت نامى" ساخته شده اند تا ماكزیمم مقدار ممكن.

در كنار كوچك بودن و كارایى بیشتر موتور در خودروهاى هیبریدى امروزه براى خودروهاى هیبریدى یك سرى فوت وفن به كار میبرند تا بهره ورى سوخت بالا رود.بعضی از این فوت و فن ها براى همه نوع خودرو اعم از هیبریدى و غیر هیبریدى است كه به انها كمك میكند تا كارایى بهترى داشته باشند.

ولى بعضى از این فوت وفن ها فقط براى خودروهاى هیبریدى به كار میرود.

یك خودروى هیبریدى میتواند:

●انرژى را بازیابى ودر باترى ذخیره نماید:    

 هنگامیكه شما پدال ترمز را فشار میدهید, شما در حال تلف  كردن انرژى در خودرو هستید.هر چه خودرو سریعتر رود انرژى جنبشى بیشترى دارد.ترمز كردن این انرژى را هدر میدهد و به شكل گرما در مى آورد.در خودروهاى هیبریدى مى توان مقدارى از این انرژى را بازگرداند و در باترى براى استفاده مجدد ذخیره كرد.این كار با سیستم" ترمز احیاء كننده" انجام میگیرد.در این حالت موتور الكتریكى به مانند یك ژنراتور رفتار میكند و ضمن كند شدن حركت ماشین این انرژى جنبشی را صرف شارژ كردن باترى مى كند.

 ● بعضى وقتها موتور بنزینى خاموش میشود:

 یك خودروى هیبریدى همیشه نیاز به بودن وتور نزینى ندارد.زیرا یك موتور الكتریكى و باترى نیز دارد.بنابراین بعضى وقتها مى توان موتور بنزینى خودروى هیبریدى را خاموش كرد.براى مثال زمانى كه خودرو در مقابل چراغ قرمز توقف كرده است.

 ●  به كار بردن اصول ایرودینامیك براى كاهش نیروى درگ:

 وقتى كه شما در یك اتوبان رانندگى  میكنید بیشترین نیروى موتور شما صرف مقابله با نیروى فشارى هوا میشود.كه این نیرو به نیروى درگ ایرودینامیك موسوم است.این نیروى درگ میتواند به چندین روش كاهش یابد.یك راه مطمئن براى كاهش این نیرو, كاهش ناحیه جلوى اتومبیل وبه كار بردن اصول ایرودینامیك در ان است. كاهش اشیاء خارجى روى بدنه خودرو و نیز حذف بعضى از انها میتواند در بهبود ایرودینامیك خودرو موثر باشد.براى مثال بعضى وقت ها جایگزینى ایینه ها با دوربین هاى كوچك میتواند مفید باشد.

 ● به كار بردن تایرهاى خاص : تایرهای اكثر خودروها بهینه سازى شده اند براى سطوح صاف با كمترین نویز و چسبندگى خوبى نیز در اكثر شرایط محیطى دارند.ولى این تایرها موجب به وجود آمدن نیروى درگ مى شوند.

خودروهاى هیبریدى از یك تایر مخصوص استفاده مى كنند كه سفت تر و پربادتر و نیز فشار زیادترى نسبت به تایرهاى معمولی دارد. نتیجه این كار باعث كاهش نیروى درگ به نصف نسبت به تایرهاى معمولى میشود.

  ●  به كار بردن مواد سبك وزن: كاهش وزن كل خودرو یكی از راه هاى ساده براى افزایش راندمان و كارایى خودرو است.خودروهاى سبكترزمانى كه در حال شتاب گیرى هستند یا در حال بالا رفتن از یك سر بالایى انرژى كمترى نسبت به خودروهاى سنگینترمصرف مى كنند.مواد كامپوزیت مانند فیبر كربن یا فلزات سبك وزن مانند الومینیوم  و منیزیم مى توانند در كاهش وزن خودرو به كار روند.

دانشنامه مرجع مهندسی ایران
www.smsm.ir

 

 

مطالب تصادفی:

عوامل موثر بر انتخاب رشته در کنکور چیست؟ - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
پیشنهادات و توصیه‌های مفید برای مطالعه بهتر - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
روانشناسی كنكور - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
تثبیت حافظه و خواب شبانه - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
تمركز، عدم تمركز - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
جدیدترین آگهی های استخدام - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
آشنایی با رشته فیزیک - دوشنبه هجدهم بهمن 1389
بررسی رفتار الیاف و تاثیر آن در كنترل ترك هاى بتن - شنبه شانزدهم بهمن 1389
سیستم های هیدرولیكی گیربكس - TRANSMISSON HYSRAULIC SYSTEMS - شنبه شانزدهم بهمن 1389
آشنایی با نیروگاه رامین اهواز - شنبه شانزدهم بهمن 1389
GPS چیست؟ - شنبه شانزدهم بهمن 1389
دریافت نرم افزار AccuRev v3.8 Enterprise - شنبه شانزدهم بهمن 1389
تاریخچه ساخت و کاربرد بتن سبک - شنبه شانزدهم بهمن 1389
مقدمه ای بر بتن الیافی - شنبه شانزدهم بهمن 1389
مقدمه ای بر بتن غلطکی - شنبه شانزدهم بهمن 1389
طرح اختلاط بتن خود تراکم - شنبه شانزدهم بهمن 1389


نوع مطلب : مهندسی مکانيک - خودرو
نوشته شده در پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ توسط SMSM |           |
تبلیغات
آی پی خود را ببنید
بازی فکری: تست تمرکز
بازی شطرنج آنلاین